Verksamhetsidé och vision
Vår verksamhetsidé är att bedriva meningsfull och hälsosam innebandyverksamhet för ungdomar och vuxna.

Vår vision är att vara en stark, attraktiv och inkluderande förening med bred grund i egen ungdomsverksamhet.
Värdegrund
Vår värdegrund bygger på fyra hörnstenar:

GLÄDJE - Hela vår verksamhet ska genomsyras av glädje.

RESPEKT - Vi bemöter alltid alla med respekt.

GEMENSKAP - FIBK:are känner samhörighet och bryr sig om varandra.

UTVECKLING - Vi har en ständig strävan efter individuell och kollektiv utveckling, både på och utanför planen.
Om klubben

Falköpings Innebandyklubb startade 1988 och var ursprungligen en sektion i frisksportarklubben Falken. Med legendaren Evert Carlson i spetsen togs innebandyn från en fritidsgårdsaktivitet till en tävlingsidrott i Falköping. Två år senare, 1990, bildades en egen förening med det nuvarande namnet.

Idag har klubben ca 210 medlemmar, ett seniorlag och sju ungdomslag. Herrlaget spelar 2023/24 i division 2. Verksamheten är förlagd i tre hallar; Odenhallen, Frejahallen och Ållebergshallen. Dessutom hyrs en del av FFK-huset på Gamla Dotorpsvägen, vilken fungerar som klubblokal, förråd och sammanträdesrum.